کانال گرد و انواع آن

۵ بازديد

کانال گرد و انواع آن

کانال گرد و انواع آن

 
آنچه در این مقاله می خوانید!!!
 
 
 
 

جهت آشنایی با کانال گرد و انواع آن که یکی از کانال های هوارسان است، در این مقاله همراه ما باشید.

اگر قصد دارید که برای محل سکونت و یا محیط کار خود از کانال گرد در کانال کشی کولر استفاده کنید پشنهاد ما این است که با یک تیم متخصص در این زمینه مشورت کنید تا شما را راهنمایی نمایند. زیرا که نصب این کانال ها با توجه به نوع آن ها و محل کاربرد آن که در چه زمینه ای شما بخواهید کانال کشی کنید اهمیت دارد قطعا کانال کشی که در ساختمان مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد با اجرای کانال کشی که برای هتل ها و رستوران و بیمارستان و مراکز تجاری و صنعتی انجام می گیرد کاملا متفاوت است و در زمان نصب کانال کشی کولر و کانال گرد حتما باید توجه داشته باشید که در کانال کشی ساختمان ها نکته ای که بیش از اجرای کانال کشی اهمیت دارد، دقت در انتخاب درست ورق مورد استفاده برای انجام کار است. لازم به ذکر است که ورق های بی کیفیت و نازک تر از حد معمول به جز این که از دوام خوبی بهره مند نیستند، موجب ایجاد سر و صدا نیز می شوند.

جالب است بدانید که این ورق ها برای ارزان تمام شدن کار مورد استفاده قرار می گیرند و به کار بردن آن ها اصلا پشنهاد نمی شود. توصیه ما این است که از ورق های مقاوم با ضخامت مطلوب استفاده کنید تا در آینده مشکلاتی مانند ایجاد آلودگی صوتی و همچنین سوراخ شدن برایتان پیش نیاید.

دقت کنید که اگر در آینده مشکلی در این مورد به وجود بیاید، جهت تعویض و تعمیر کانال ها از جمله کانال گرد نیاز به تخریب خواهید داشت که هم مشکلات زیادی دارد و هم هزینه های بسیار هنگفتی را برای شما رقم می زند.

کانال گرد و انواع آن
کانال گرد

کاربرد کانال گرد و انواع آن

از انواع پر کاربرد کانال های هوا در صنعت تهویه مطبوع و سیستم های انتقال و توزیع هوا کانال گرد و انواع آن می باشد. این کانال ها به شکل اسپیرال یا کانال گرد طراحی و ساخته می شوند که جنس آن ها معمولا به شکل گالوانیزه و ضد زنگ می باشد. از کانال اسپیرال می توان در موتور خانه ها استفاده کرد که از موتورخانه ها با کانال گرد برای دودکش جهت بیرون راندن و خارج کردن هوای تولید شده استفاده نمود.

از موارد دیگر استفاده از کانال های گرد استفاده از به عنوان شوتیتگ زباله است. جهت از بین بردن هرگونه نشتی هوا یا انتقال حرارتی و صوتی از عایق بندی کانال گرد می توان استفاده کرد و لازم به ذکر است که جنس این عایق الاستومری می باشد. کانال گرد گاهی موارد می تواند به صورت فوق العاده ای پاسخگوی نیاز مشتری از یک سیستم تهویه مطبوع و یا سیستم انتقال و توزیع هوا باشد.

زیرا که در همه مراحل محاسبه ابعاد کانال همه موارد مربوط به انتقال هوا مقدار سرعت و آلودگی صوتی که ممکن است در هنگام عبور از این کانال ایجاد نماید مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که کانال‌های گرد با درز طولی حداکثر در طول‌های ۱.۲۵ متر قابل طراحی و تولید می‌ باشند. همچنین جهت اجرا و تکمیل یک سیستم کانال کشی گرد از تعداد فلنج های بیشتری به منظور اتصال کانال ها و اتصالات به یکدیگر استفاده می شود. که در نتیجه می توان گفت که علاوه بر افزایش هزینه های ساخت و اجرا، سیستم کانال کشی، دارای نشتی بیشتری در سیستم ایجاد کند.

نصب کانال گرد و انواع آن

نصب کانال گرد به این صورت است که بسیار مهم می باشد؛ در نصب کانال اسپیرال گالوانیزه هم تراز بودن ساپورت ها در نصب آن حائز اهمیت است که باید کانال گرد در یک سطح مناسب در سقف نصب شود و همچنین باید در هنگام نصب کلیه موارد استاندارد رعایت شود.

این کانال نیز مانند سایر کانال ها تجهیزات و اتصالات آن باید تکیه بر دانش فنی و قوانین آن باشد. بنابراین باید جهت اجرای نصب این گونه کانال ها به دست کارشناسان آن داده شود در غیر این صورت ضرر و زیان های بسیاری را متحمل خواهید شد. مجموعه پرو تهویه با کمک یک تیم مجرب و متخصص در زمینه نصب انواع کانال های موجود جهت خدمت رسانی به شما عزیزان آماده می باشد.

مزایا و معایب کانال گرد

مزایای کانال گرد و انواع آن:

  • کاهش صدا
  • داشتن ظاهری زیبا و محکم
  • در انتقال هوا سرعت بالا و خوبی دارد
  • دارای وزن و جحم کم می باشد
  • دارای افت فشار پایین می‌ باشد.

یکی دیگر از مزایای کانال گرد و انواع آن این است که برای استفاده در مناطق مرطوب جنس آلومینیوم و ضد زنگ زدگی بسیار مناسب می باشد. و نیز جنس استیل آن جهت استفاده در مکان های بهداشتی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و غیره مطابق با استاندارد است.

کانال گرد و انواع آن
کانال هوارسان گرد

معایب کانال گرد و انواع آن:

  • تعمیر آن بسیار سخت است
  • سرعت اجرای آن نسبتا پایین است
  • دارای هزینه ی زیاد می باشد.

در آخر

با توجه به نکاتی که درباره کانال گرد و انواع آن در این مقاله بررسی شد، چنان چه قصد خرید و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع کانال دارید می‌ توانید با کارشناسان پرو تهویه در ارتباط باشید تا شما را برای تجربه یک خرید بسیار عالی راهنمایی نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.